Wednesday 12 December 2012

kem Al-Quran D'hatiku didik anak-anak menghafaz

Port Dickson, 22 Nov 2012 –Kelab Anak-anak Hebat (NAZIM) di bawah ISMA cawangan Port Dickson dengan kerjasama Pusat Aktiviti Kanak-Kanak (PAKK) Taman Intan Perdana Port  Dickson telah menganjurkan kem Al-Quran di Hatiku yang berlangsung selama 4 hari bermula 19 November 2012. Kem yang diadakan di Surau Al-Ehsaniah Taman Intan Perdana ini telah berjaya  menarik minat golongan kanak-kanak berusia 7 hingga 12 tahun.


Penyelaras program, Ustazah Norliza Aripin berkata, seramai 51 orang kanak-kanak telah menyertai program ini yang bertujuan untuk menanam minat anak-anak kecil ini menghafaz dan mencintai Al-Quran selain menerapkan pendidikan Islam di kalangan mereka. Beliau juga berkata, program selama empat hari ini diadakan sempena cuti sekolah bagi memastikan jiwa dan masa anak-anak diisi dengan aktiviti yang bermanfaat.


Antara aktiviti sepanjang program itu ialah hafazan surah lazim, bernasyid, kisah-kisah tauladan, explorace dan tayangan multimedia. Empat orang peserta terbaik telah dipilih berdasarkan tahap hafazan terbaik dan mempunyai sahsiah yang baik disepanjang kem ini dijalankan.
ISMA cawangan Port Dickson berharap menerusi program keagamaan dapat membantu kanak-kanak membina akhlak yang baik, dan pada masa sama, memastikan mereka tidak terjebak dalam kegiatan tidak sihat.



No comments:

Post a Comment