Saturday 21 July 2012

Eksplorace " Kami Menanti mu Ramadhan"

Taman Politeknik, 15 Julai 2012- NAZIM cawangan PD telah mengadakan eksplorace bersempena Ramadhan yang bakal menjelma.. Tema yang dipilih adalah " Kami menantimu Ramadhan".

Eksplorace ini bertujuan untuk membakar semangat anak-anak untuk menyambut bulan mulia ini. Para peserta diberi taklimat tentang perjalanan sepanjang program dan sedikit pengisian yang berkisar hal-hal dalam bulan Ramadhan. Rukun-rukun puasa, syarat sah puasa, dan peristiwa-peristiwa yang berlaku dalam bulan Ramadhan; contohnya Badar alKubro dan Nuzul Al-Quran.

Kira-kira jam 9.30 pagi, 28 orang peserta ini memulakan pengembaraan mereka sebanyak 4 checkpoint. Masing-masing berlari dengan sungguh bersemangat sambil mengibar bendera Ramadhan. Adik-adik yang kecil pun turut berusaha bersungguh-sungguh.

Setelah kumpulan terakhir berjaya menamatkan 'journey' mereka, para peserta bersama ibu bapa yang setia menunggu dijamu dengan sedikit jamuan. Nampak berselera sungguh anak-anak makan.

Akhir sekali, penyampaian hadiah dan saguhati buat para pemenang. terpancar jelas wajah keceriaan saat masing-masing mendapat cawan Ramadhan. "Guna masa nak minum waktu buka ye!", seloroh Ustazah Munirah selaku Ketua Biro NAZIM PD.

Insya Allah, kita pasti berjumpa di Ramadhan akan datang.








No comments:

Post a Comment